"" – Latarnik2.0 Podoba się?

wtorek, 31 stycznia 2012

Mobilne blogowanie na Xperii arc S: "ninje"

Xperia arc S służy mi w bardzo dużym stopniu do mobilnego blogowania. Ten post piszę, kiedy akurat wracam metrem z pracy.

Rumunia to dziwny kraj. Siedzę sobie w pracy i co rusz słyszę słowo ninje. Patrzę przez okno a tu z nieba padają ninje!

Czyli zaśnieżyło jak cholera. W piwnicy pracy mamy lodowisko (jakby tego było mało i tak pewnie większość z was myśli, że siedzę w bunkrze Ceauşescu). Dostaliśmy też rekomendację, aby pracować z domu. Mieszkam z trzema osobami z tej samej firmy i jedną z konkurencji. Już to widzę! 

Większość ulic w Bukareszcie jest już odśnieżonych. Pobocza wyglądają aktualnie tak.

Czas w metrze wyjąć Xperię arc S, wytrzeć wyświetlacz i rozgrzać palce do pisania!

 

Podejście Rumunów do zimy jest nieco lepsze niż Greków. Jednego dnia w Atenach spadł śnieg i utrzymał się przez tydzień. Sople pojawiły się na owocach drzewek pomarańczowych.












Obie sytuacje łączy też fakt, że kiedy w Atenach w 2008 i teraz w Bukareszcie w 2012 spadł śnieg byłem bezdomny mieszkając na sofie u znajomych. Odrobina śniegu dla Greków to stan klęski żywiołowej, a szukanie mieszkania w takich warunkach okazało się niewykonalne. Grecy zamknęli firmy, szkoły i nazywali mnie szaleńcem, bo chciałem wyjść na zewnątrz obejrzeć mieszkania.

W taki oto sposób Xperia arc S pomaga mi być mobilnym blogerem i oszczędzać czas. Przy jej pomocy aktualnie prowadzę trzy blogi w tym jeden prywatny. W przeszłości prowadziłem jeszcze dwa inne blogi profesjonalne oraz serwis www.palmtop.pl, którego byłem Redaktorem Naczelnym.

W robocie bez zmian. Kolejny sezon 24h, seria 100. Jutro przynajmniej zostanę w domu i będę miał spotkania online. Końcowa stacja metra, czas schować Arca S do kieszeni. 

Blogger-droid

QR Code, Blogger
Jest to darmowa aplikacja z Android Market, która umożliwia prowadzenie bloga w sposób mobilny w usłudze Blogger.com, czyli w jednym z popularniejszych silników blogerskich na świecie. Właśnie patrzysz na ten silnik ;-)

Blogger-droid ma bardzo prosty interfejs, którego głównym zadaniem jest umożliwianie tworzenia postów bezpośrednio z poziomu telefonu Xperia arc oraz pełne zarządzanie blogiem. Każdy post składa się z tytułu, zawartości oraz etykiet. Skupmy się na najważniejszej części, czyli na treści.

Aplikacja umożliwia nam  dodawanie dokładnie takich samych elementów jak wersja webowa: możemy publikować zdjęcia, filmy, wstawiać linki. Następnie to wszystko możemy zapisać jako szkic, opublikować lub zaplanować datę i godzinę publikacji.

P.S

Do postu o zimie poza pogodą i mrozem zainspirowała mnie Czeszka z pracy, która w weekend była w Constanzie i widziała zamrożone Morze Czarne. Z perspektywy mieszkania w Polsce Morze Czarne wydawało mi się raczej morzem południowym i nie myślałem, że takie rzeczy są możliwe!

Brak komentarzy: